Harrastuskin vie vähän aina aikaa ja pikkasen illat aina venyy aina puoleen yöhön. Kuplan kone kohta valmis ja koe savujen aika. Tässä pieni projekti, joka lähipäivinä valmistuu. Säädettäväksi sitten lähtee Nilsiään Jussi Powerille. Eco kupla ja poltoaineena E85. Halpaa polttoaine ja kone pyörii viileenä. Sehän on hyvä asia ilmajäähdyssä. Kohtalainen puristus palaa E85 palaa hyvin ja kokonaisennakot oli viime vuonna 34 astetta, mut katotaan mihin säädetään nyt ammattilaisen toimesta. Virranjakajana käretön ja dippi kytkimellä löytyy valmiita käyriä eri säätöön. Kaasari nyt idf 44 mm ja putkistona kohtuu väljä rosteriputki. Kuutioita nyt 1850 cc ja uudet isoventtiili kannet jotka viimeisteilty virtauspenkissä, että ovat samassa tasossa ja virtaus hyvä. Vääntöö lisään ja nokka tietettiin ammattimiesten ohjeistuksella. Katsotaan saadaanko sitä mitä tavoiteltiin. Kupla on vuosimallia 1969 ja alkuperäinen valinta automaatti. Autosta löytyy turbiinin lisäksi kuivalevykytkin jonka liike hoituu alipainekalvon avulla ja sen liikettä ohjataan sähköisesti vaihdekepillä. Aina kun kosket vaihdekeppiin tai vedät sitä niin alipainekalvoventtiili vetäisee kytkin käpälää ja vaihteet vaihtuu. Katsastuksessa mies pisti pakin päälle ja piteli kiinni vaihdekepistä ja kysyi, että eikö pakki toimi. Sanoin ota pois käsi kepiltä niin auto peruuttaa. Näin tapahtui. Tämä automaatti on vähän kuin manuaali, mutta ei tarvii kytkintä painaa. Survoo vain pykäliä pienemmälle tai isommalle. Autossa siis vain jarru ja se tärkein kaasupolin. Lysti vehe ajaa kun vain pannussa vähän voimaa ja vääntöö. Mitä tämä kulkee. Viime vuonna ykkösellä veti reilun 120 km mittariin jyrkemmällä nokalla. Pikku puolen L1 kulki noin 80 km/h mutta tämä tavallaan tarkoitettu mäkilähtöön tai peräkärrin vetoon raskas kuorma liikkeelle lähtiessä. Mitä 2:lla kulkee se vielä testaamatta....