Automaattiöljynvaihtaja lisäksi :
Puhdistaa automaattivaihteiston sisäisesti
Vaihtaa " lähes" kaiken öljynvaihteistosta.
Tutkimuksen mukaan 40 % vanhasta öljystä jää järjestelmään perinteisella
tavalla vaihettuna automaattilaatikkoon. Lisäksi vanha öljy
likaannuttaa heti uuden öljyn.
Myynti puhe automaattiöljynvaihtajan puolestako.
Kuvitellaan etät 40 % jäisi vaihteistoon, niin 10 lirtan öljymäärästä jäisi 4 litraa ulos
tulematta öljyä perinteisellä vaihto tavallako ? Tämän haluaisin
livenä nähdä. Ihan kaikkee nyt sentään minäkään usko. Yleensä mitä itse
vaihtanut öljyt " perinteisellä " tavalla öljypohjan irrottamalla
vaihteistosta tai ropun kautta, niin sanotaan et 90 - 95 % tulee
vanhat öljyt ulos.

Puhutaan maksimi siis 0,5 - 1 litran jäämisestä
järjestelmään. Mistä tämän tietää. Lisättävästä
öljymäärästä sen voi laskea milloin mittatikussa öljynpinta on
vaihteiston ylärajassa. Toinen tapa jos tiedetään öljymäärä
järjestelmästä montako litraa ohjekirja kertoo litra tilavuudeksi.
Saahan sen nykyisella pelkällä imulaitteellakin litrat laskettua
mitä tuli ulos. Omassa laitteessa on kirkas lasikupu missä näkyy
litrat ja minkä väristä öljyä imetty pois. Katso video linkin
alla mm. Kymchon scootterin öljyn poisto.

Automaattiöljynvaihtaja lisäksi :

Poistaa tehokkaasti kaikki epäpuhtaudet automaattivaihteistosta. Lisätään puhdistusaine
vanhan automaattivaihteistoöljyn joukkoon. Ennen öljynvaihtoa.
Käytä vaihteistoa vaihtelevalla kuormituksella 10-15 minuutin ajan.
Suorita öljynvaihto valmistajan ohjeiden mukaisesti. Suosittelemme
lisäämään puhdistettuun vaihteisoon automaattivaihteiston
hoitoaineen aina käsittelyn jälkeen. ( jäähän tästä hyvä
mieli jos ei muuta ) Nämä aineet tietysti maksaa ja asiakas se loppu pelissä on laskun maksajana.
Ei ole tämmöisille lisäaineille tarvetta ollut ja omaan vaihteistoihin ikinä laitanut.

Öljynpuhtaus on tärkeä automaatissa. Riittävän usein öljytvaihtaa. Pelaa automaatit kuten niiden kuuluukin. Automaattiöljynvaihtajat maksavat suomessa 3500 – 8000 e niin
pitää sitä laitetta kehu ja laskun loppu summaa isontaa,että saa laitteen kulut katettua.

Ihmettelen miten näissä laitteessa nämä öljysäiliöt ilmeisesti joka kerta pestävä. Lähes joka automaatissa on oma öljy oltava. Pikkasen jättää entistä öljyä vaikka Fordista ja seuraava auto onkin Vw. Mitä tämä voi aiheuttaa. Näitä ei videoilla näytetä youtubessa.

Tälläistä laitetta en ole itse testannut, mutta Motonetin ainetta oli kaveri ostanut autoon ja sitä kokeiltiin.Minun oma mielipide, että tuommoisella 15 minuutin pyörittelyllä aineen
kanssa mitään merkitystä moottorin puhdistuksessa. Auton moottorin esim haluaa oikeasti huutoa niin mineraaliöljyt sisään. Jenkki autoissa nostajat naputti niin mineraaliöljyt sisään niin puhdisti moottoria koska mineraali öljyt on yleensä huuhtovia.
Monesti nostajat puhdistui ja naputus katosi nostimilta. Sen jälkeen
vaihdettiin uudet täyssyntteettiset öljyt koneeseen takaisin.

Nämä näitä perus kikkoja ja monesti toimi jos nostajat ei muuten olleet
rikki ja olivat vain likaiset. Parempi teho kuin Motonetin tuotteella. Puhtaat öljyt aina hyvä oli sitten kysymys moottori tai vaihteisto öljystä.
Onko menty nyt auton huollossa nykyisin rahastuksen puolelle ?

Tiedä häntä, mutta automaatit pysyneet kunnossa kun öljyt vaihtaa 40 - 60 tkm välein.
Halpa hinta öljynvaihto,niin välttyy tuhansien eurojen remontti kustannuksilta.

Ei ole tarvinnut sen ihmeellisempää huoltoa automaattilaatikot. Mitenkä vaihteiston aivot tykkää huuhtelu ja muista lisäaineista. Pienet jouset ja haulit. Mikäli
automaattivaihteistossa on normaali turbiini niin sitä edes irtaallaan saa tyhjäksi jos ei siinä ole tyhjennysroppua. En tiijä ,mutta epäilen et mitenkä noi öljynvaihtajat toimii ja öljy vaihtuu joka paikassa uuteen öljyyn lähes 100 prosenttisesti. No kuvitellaan, että turbiini mm.jenkkiautossa pyörittää samalla öljypumppua mikä kuljettaa öljyä
vaihteiston ja laihduttimen välillä ja paineistaa automaattiöljyn.
Mikäli toi öljypumppu ei pyöri vaihteistossa niin saattaa osa automaattivaihteistonöljystä jäädä järjestelmään paineistetullakin öljynvaihto laitteellakin. Myynti videoilla näitä
ei liiemmin selvitetä. Asiakkaalle iso lasku hoito aineista eli myydään lisäaineet varmaan muutamalla kympillä. Tulee äkkiseltään mieleen valohoito korjaamolla.

Vaihtaa useammin öljyt vaikka vaihteiston pohjaropun kautta tai imaisee öljyt pois.
Järjestelmä vaikka 10 litraa ja vanhaa öljyä lähtee pois 9 - 9,5 litraa, niin aika tyhjiin menee järjestelmä.
Tässä minun teoriassa pakostakin turbiiniin jää hiven öljyä
ja loppu vois jäädä vaikka laihduttimelle. Yleensä automaattilaatikon pohja alimmaisena eli sieltä se öljy lähtee imemällä nätisti tai pohjan irrottamalla.
Automaattivaihteisia autoja minulla ollut 35 vuotta ja perinteisellä öljynvaihdolla
pysyneet kunnossa ja toimivina.

Nykyinen vw kuplakin automaatti
turbiinilla ja lisäksi kuivalevykytkimellä. Sähköisesti käyttää
kuivalevykytkintä alipaineen avulla kun vaihdetta vaihetaan
vaihdekepistä. Hitlerin aikainen keksintö vuodelta 1969 ja
orginelli automatic 1500 cc vakiona.

Pitäskö viedä kupla automaattiöljynvaihtoon jonnekin liikkeeseen. Haluaisin nähdä mitä
asentaja tekee Siinä sais varmaan hyvät makoisat naurut. No tässä moottorissa on 2 öljypumppua päällekäin. Toinen kierrättää öljyä moottorissa ja toinen turbiinilla ja siitä erilliselle automaattiöljyn säiliölle. Turbiini tekee paineen ja auto lähtee
liikkeelle kuten perinteinen automaatti vaihtestolla oleva autokin.
Hauskinta tässä laatikossa on, että vaihteistossa on normaali
perä/ vaihteistoöljy ei automaattiöljyä ! Perinteiset perän rattaa
näkyy, kun vaihteiston öljypohjan irrottaa.Tässä autossa vaihtuu
käsin vaihteet ykköselle tai kakkos vaihteelle. Tämä automaatti
ei isonna 1 vaihteelta 2 vaihteelle automaattisesti eli kuski tekee
sen itse. Puhutaan niin sanotusta valinta automaatista. Ei enempää
aiheesta kun luulen et moni tipahti jo kärryiltä. Autossa löytyy kaasu ja jarrupolin, ei kytkintä.

Voisi siinä nyky nuoriso automaattiöljynvaihtajan kanssa vähän aikaa katella et mitä tekis
ja minne öljynvaihtajan letkut yrittäs kytkeä!

Kupla muuten liikkuu E85 voimin kuten paremmatkin Eco autot.